ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

دستور ping درشبکه

جهت استفاده از دستور باید ابتدا به محیط کامند(prompt command)   بروید،شکل استفاده آن بصورت زیر است : 
Ping [IP] or [Domain Name]

برای پینگ گرفتن در Windows 7، روی Start Menu کلیک کنیدودر کادر جستجو، دستور run را تایپ کنید.برنامه‌یrun جستجو می‌شود و در بالای Start Menu ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید تا پنجره‌اش بالا بیاید.حالا، دستور cmd را تایپ و اجرا کنید.

برای پینگ گرفتن در ویندوز XP، تنها کافی است روی Start Menu کلیک و Run را انتخاب کنید.اکنون پنجره‌ی Runپیش روی شماست. حالا، دستور cmd را تایپ و اجرا کنید.

ping www.yahoo.com

ونتیجه این دستور

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]

(c) 2013 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\adslworld> ping www.yahoo.com

 

Pinging www.yahoo.com [77.238.160.51] with 32 bytes of data:

Reply from 77.238.160.51: bytes=32 time=395ms TTL=51

Reply from 77.238.160.51: bytes=32 time=295ms TTL=51

Reply from 77.238.160.51: bytes=32 time=304ms TTL=51

Reply from 77.238.160.51: bytes=32 time=315ms TTL=51

 

Ping statistics for 77.238.160.51:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in mille-seconds:

    Minimum = 295ms, Maximum = 395ms, Average = 327ms

 

این دستور ابتدا IP مقصد را معین و 32 بایت می فرستد که بصورت 8 بایت 8 بایت (در چهار Packet 8 بیتی)به ما نشان میدهد :

  • که چه مدت زمانی طول کشیده تا به مقصد رسیده  
  • از تعداد چهار packet ارسالی چه تعداد برگشته وچه تعداد lost  یا گم شده است. که در صورت وجود ،عبارت Request timed out را در لیست چهار packet  ارسالی مشاهده خواهید کرد.
  • حداقل ،حداکثر ومیانگین زمان ارسال
  • TTL مخفف کلمه Time To Live است. یعنی  packet یا به عبارتی هر بسته که وارد اینترنت می شود، حداکثر از چه تعداد روتر یا HOP مجاز است عبور کند. با هر گذر از یک هاپ. مقدار TTL بسته، یکی کم میشود. اگر این مقدار به صفر برسد، آن بسته اصطلاحا Drop میشود.
  •   گاهی اوقات با نتیجه timed out مواجه میشویم که این به این معناست که سروری که مورد پینگ قرار گرفته است فعال نیست و یا ارسال پاکت به آن و دسترسی به آن امکان پذیر نیست و یا زمان آن انقدر طولانی است که منقضی میشود و از تعداد HOP بیشتر از حد مجاز عبور کرده است و ناکام بازمیگردد و اتصال برقرار نمیشود.

در زمان استفاده از دستور Ping بهتر است که در ابتدا عملیات ping را در ارتباط  با127.0.0.1 (ip loop back)شروع نمود . آدرس loopback ، یک آدرس IP رزو شده است که امکان استفاده از آن در اینترنت وجود ندارد . در صورتی که نتوان آدرس فوق را ping نمود ، ممکن است پیکربندی سیستم  دارای مشکل باشد و یا کارت شبکه مشکل داشته باشند .

  • در صورتی که بخواهید به صورت پیوسته عملیات Ping را انجام دهید. آنرا به شیوه ذیل بکار ببرید
  • ping www.google.com –t   
  • برای توقف برنامه ping می توان از کلیدهای CTRL+C استفاده نمود .

خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید2-2

۵. خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید.

قبل از آنکه به خواب بروید به چیزهای خوب و مثبت زندگی فکر کنید تا صبح با افکار مثبت و خوشایند از خواب بیدار شوید. شاید مشکلات و سختی ها زیاد باشند و فکر کنید که دلیلی برای خوشحالی وجود ندارد. ولی با تمرین است که می توانید یاد بگیرید هر شب با افکار خوب بخوابید و صبح ها شادتر بیدار شوید تا بهتر بتوانید با مشکلات مبارزه کنید.


۶. برنامه ریزی کنید.

عادت فکر کردن به کار قبل از به خواب رفتن را ترک کنید. در عوض برای چیزهایی که به آنها امیدوارید و انتظارشان را می کشید برنامه ریزی کنید. بعد از هر بار سختکوشی به خودتان هدیه کوچکی بدهید و آن را به یاد داشته باشید. مثلاً به سینما بروید یا با دوستتان به کافی شاپ بروید یا خرید کنید یا در پارک قدم بزنید یا هر کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند.


۷. ورزش کنید یا مدیتیشن انجام دهید.

اگر صبح ها استرس دارید، بدوید. دویدن بهترین روش برای تسکین استرس است و فرصت بسیار خوبی برای بیرون رفتن و بهره بردن از طبیعت است. اگر مشکلات و سختی هایی دارید و شب ها نمی توانید بخوابید یا صبح ها با فکر مشکلات از خواب بیدار می شوید، دویدن می تواند حواس پرتی بسیار خوبی برایتان باشد. دویدن باعث می شود که در بدن اندورفین ترشح شود که حالتان را بهتر می کند. اگر نمی توانید بخوابید مدیتیشن را امتحان کنید. مدیتیشن باعث می شود که زودتر به خواب بروید و خواب بهتری داشته باشید.


۸. صبحانه سالمی بخورید.

شاید چیزی که می گوییم عجیب به نظر برسد، ولی خوردن صبحانه سالم باعث می شود که صبح های شادی داشته باشید. هرگز صبحانه را از دست ندهید. همیشه چیزهایی برای خودتان آماده کنید که دوست دارید. خوردن صبحانه ای که از آن لذت می برید به شما انرژی زیادی می دهید تا روز جدیدی را آغاز کنید.

یادتان باشد که شادی نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد. از آنجائیکه شادی درونی درمان خیلی چیزهاست، باید یاد بگیرید که همانطور که هستید شاد باشید. بدین ترتیب خوشبختی واقعی به سراغتان می آید.

FIRE FOX MOBILE

مرورگر محبوب فایر فاکس جهت استفاده در گوشی های آندرویدی و هم چنین تبلت هایی که از آندروید پشتیبانی می کنند رو برا ی ذانلود قرار دادیم.این برنامه می تواند تاریخچه جستجو ها بوک مارک ها و... را از مرورگر گوشی استخراج کرده و برروی خود قرار دهد.



حجم:25 مگابایت

فرمت: APK


فایل رو از اینجا دانلود کنید.








چگونه ویندوز قبلی خود را کامل پاک کنیم؟

اگر دو یا چند سیستم عامل بر روی دستگاه خود دارید تنها کاری که باید بکنید این است که پس از نصب سیستم عامل جدید از داخل آن پوشه ویندوز قدیمی را پاک کنید. سپس برای از بین بردن نام ویندوز قبلی از فهرست هنگام بوت شدن سیستم کافی است در جستجوی ویندوز MSCONFIG را جستجو و اجرا کید در سربرگ Boot نام ویندوزی را که پاک کرده اید را Delete کنید

چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم؟

کاربران اغلب از پایین بودن سرعت اینترنت خود ناراضی هستند و دوست دارند که سرعت اینترنت خود را بالا ببرند چه با نرم افزار چه با ترفندهای خاص، در اینجا آموزشی داریم برای این دسته از کاربران که از طریق cmd سرعت اینترنت خود را به میزان 20 تا 30 درصد به سرعت وب گردی خود اضافه کنند.

مرحله اول: وارد قسمت استارت شده و run را اجرا می کنیم. یا از کلید ترکیبی win+r استفاده می کنیم.

مرحله دوم: در قسمت run کلمه cmd را تایپ می کنیم تا وارد بخش command prompt شویم.

مرحله سوم: عبارت زیر را تایپ کنید و اینتر را بزنید

cd c:\

مرحله چهارم: عبارت netsh interface tcp set global autotuning=disabled را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

پس از زدن اینتر در صورت تایید با ok مواجه می شوید که این باعث می شود 20% تا 30% از حجم اینترنت به وب گردی شما اضافه شود.

توجه: برای انجام این آموزش ابتدا باید به اینترنت وصل شده باشید، در صورت بروز اخطار وارد بخش ادمین شده و از انجا اقدام به تغییرات کنید.