ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

این تبلت می خواهد جایگزینی برای دفترچه یادداشت شما باشد

کاغذ ماده ای با مزایای بیشمار است؛ این ماده سالهاست که توسط بشر مورد استفاده قرار می گیرد و البته معایب خاص خود را هم دارد: ممکن است فرسوده یا پاره شود، حجم زیادش وزن بالایی دارد و فضا اشغال می کند.

ریمارکِبِل (reMarkable) شرکتی است که تصور می کند وقت آن رسیده کاغذ هم مانند بسیاری مقوله های دیگر زندگی بشر دستخوش تغییر شود و در همین راستا محصولی به نام «تبلت کاغذی» را عرضه کرده.

این گجت در اصل نوعی تبلت E-Ink (جوهر الکترونیک) است که طبق گفته های بالا، با هدف جایگزین نمودن کاغذ ارائه شده و در یادداشت برداری و همچنین مطالعه سودمند واقع می شود.

شرکت سازنده در خصوص مزایای این دستگاه سخن ها رانده اما به طور مشخص به مواد مورد استفاده در نمایشگر آن اشاره نمود که «اصطکاک بسیار بالایی» دارند تا کاربر همان حس نوشتن روی کاغذ واقعی را تجربه کند. در ساخت این محصول همچنین از نوعی تکنولوژی اختصاصی برای کم کردن تاخیر در پاسخگویی نمایشگر به فرامین و نمایش دیتای ورودی استفاده شده (همانطور که احتمالا می دانید پایین بودن نرخ فریم از جمله اصلی ترین نقاط ضعف دستگاه های E-Ink به شمار می رود).

در خصوص ظاهر تبلت کاغذی هم باید بگوییم عمدا به گونه ای طراحی شده که ساده ترین شکل ممکن را داشته باشد. این دستگاه صرفا قادر به نمایش ای-بوک (کتاب های الکترونیک)، فایل های PDF و اسناد است و امکان حاشیه نویسی این فایل ها نیز برای کاربرانش فراهم است. در صورتی هم که بخواهید از آن به عنوان وسیله ای برای یادداشت برداری استفاده نمایید این امکان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در هر حال اگر تمایل دارید کاغذ را برای همیشه کنار بگذارید تا هم به حفظ محیط زیست کمک کنید و هم از محدودیت های این ماده رها شوید، تبلت کاغذی با نمایشگر 10.3 اینچی و همچنین امکانات فوق العاده اش می توان گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

پیش سفارش این کالا از هم اکنون با قیمت 379 دلار امکان پذیر است که نسبت به رقم نهایی 716 دلاری تعیین شده برای آن (برای ست تبلت، قلم و قاب) تخفیفی 47 درصدی را شامل می گردد

نسخه آزمایشی بازی Resident Evil 7 به زودی منتشر خواهد شد

در هفته های گذشته نسخه یک ساعته از بازی Resident Evil 7 با نام Midnight برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد حال کپکام انتشار این نسخه ی دمو را در آینده نزدیک برای پلتفرم های ایکس باکس وان و کامپیوتر اعلام کرده است .

کپکام در وبلاگ خود اعلام کرده است که نسخه دموی این بازی برای کنسول ایکس باکس وان در تاریخ 9 دسامبر (19 آذر) و برای کامپیوتر با 10 روز تاخیر در تاریخ 19 دسامبر (29 آذر) منتشر خواهد شد . بنظر می رسد برای اجرای این بازی بر روی رایانه نیاز به تنظیمات گرافیکی خاصی می باشد اما تا کنون جزئیاتی از آن اعلام نشده است .

نسخه آزمایشی Midnight در واقع بخش کوچکی از بازی Resident Evil 7 می باشد که تنها به بازیکنان این امکان را می دهد تا یک ساعت آن را تجربه نمایند . در نسخه دموی نیمه شب بازیکنان با دنیای ترسناک این بازی آشنا شده و می توانند حتی پا را فراتر نهاده و به کشف اسرار این بازی رازآلود بپردازند .

لازم به ذکر است نسخه دموی پلی استیشن 4 بازی Resident Evil 7 این امکان را در اختیار کاربران قرار داده بود تا بتوانند آن را با استفاده از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR تجربه کنند . علاوه بر این ، نسخه دموی نیمه شب در کنسول پلی استیشن 4 پرو با کیفیت 4k اجرا می شود.

بازی Resident Evil 7 در تاریخ 24 ژانویه 2017 ( 5 بهمن ) برای پلتفرم های ایکس باکس وان ، پلی استیشن 4 و کامپیوتر عرضه خواهد شد . تنها پس از 3 روز از عرضه این بازی فیلم Resident Evil: The Final Chapter در تاریخ 27 ژانویه (8 بهمن) اکران خواهد شد که تجربه بی نظیری برای دوستداران Resident Evil می باشد .

گوگل جستجوهای صوتی شما را ذخیره می کند؛ با این روش آنها را حذف کنید

گوگل تمامی جستجوها و فرمان های صوتی شما را روی سرورهای خود ذخیره می کند. احتمالا این موضوع را از قبل می دانستید، یا اگر نمی دانستید هم حداقل به آن مشکوک بوده اید. در هر صورت شرط می بندیم که پی بردن به این موضوع نتوانسته خیلی غافلگیرتان کند.

رو به رو شدن با فهرست طویل و دراز فرمان های صوتی که تا حالا به گوگل داده اید می تواند کار ترسناکی باشد. حتی اگر خیلی هم از فرمان های صوتی استفاده نکنید، حداقل چندین مورد از آن ها را با دستگاه اندرویدی خود امتحان کرده اید که حالا همه آن ها از ابتدا تا انتها در سرورهای گوگل پیش رویتان هستند.

از طرف دیگر با عرضه گوگل هوم، اسپیکر هوشمند گوگل برای خانه ها، تعداد افرادی که از دستیار هوشمند این کمپانی برای ارائه دستورات خود به دستگاه ها استفاده می کنند روز به روز بیشتر می شود و تمامی این فرمان ها و جستجوها نیز در سرورهای گوگل نگهداری خواهند شد.

این موضوع نباید شما را بترساند، چرا که هدف گوگل از گردآوری این اطلاعات ارتقای محصولاتش از نظر نرم افزاریست، و راه اندازی صفحه Voice & Audio Activity فقط تلاشی است که بتواند با مشتریان خود شفاف تر باشد.

وقتی که وارد حساب کاربری گوگل خود می شوید، صفحه ای بارگذاری می شود که در آن قادر به مشاهده فهرست کامل فرمان های صوتی خود هستید که خوشبختانه امکان پاک کردن آن ها نیز برایتان مهیا شده.

پاک کردن این صداها اگر چه به سادگی گفتن «اوکی گوگل، تاریخچه جستجوهای صوتی من را پاک کن» نیست، اما وقت زیادی هم از شما نمی گیرد. برای این کار کافیست به صفحه Voice & Audio Activity گوگل مراجعه کرده و وارد حساب کاربری تان شوید.

سپس روی آیکن سه نقطه عمودی اشاره و روی گزینه Delete activity by کلیک کنید. حالا از اینجا می توانید تمامی جستجوهای صوتی خود در گوگل را پاک کرده تا شب بدون تشویش و با خیالی آسوده بخوابید!

۳۰پیام رسان فیلتر می شوند

رئیس پلیس فتا گفت: وزارت ارشاد باید کانال هایی که بیش از ۵ هزار عضو دارد را ساماندهی کند و شاید در ۱۰ روز آینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تاسیس کرده فعال شود.

سردار هادیان فر در حاشیه نشست «پی جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری» در جمع خبرنگاران درباره مصوبه جدید دولت برای کانال های بیش از ۵ هزار نفر گفت: این دومین نشست تخصصی معاونین دادستان ها و بازرسین پلیس فتای کشور است که طی دو روز در پلیس فتا برگزار می شود و امیدواریم این جلسات منتج به نتایج بیشتر و بهتر شود.

وی گفت: دریافت مجوز کانال های بیش از ۵ هزار عضو مصوبه دولت نیست. وزارت ارشاد باید کانال هایی که بیش از ۵ هزار عضو دارد را ساماندهی کند و شاید در ۱۰ روز آینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تاسیس کرده فعال شود. در این راستا ادمین هر کانال باید خودش را معرفی کند که احصای هویت شود.

در کشور بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال داریم
هادیانفر افزود: در کشور بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت داریم ۳۰ میلیون یا تشابه اسمی دارند یا مجهول الهویه است، ۲۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم کارت در حال بررسی است.

وی افزود: واگذاری تعداد زیادی سیم کارت از طرف اپراتورها به یک نفر و فعال سازی آنها تخلف است و باید با آن برخورد شود. در ادامه مصوبه شورای عالی، وزارت ارشاد ضوابطی را برای فعالیت کانال ها ایجاد کند. در این مصوبه مقرر شده پلیس فتا با نگرش جرایم اقتصادی و اجتماعی در این زمینه ورود کند.

وی گفت: طرح های پلیس فتا در سراسر کشور انجام می شود و ضمانت اجرایی این طرح باید تضمین شود. افرادی که درآمد زیادی کسب می کنند حتما باید ثبت نام کنند. طبیعی است بر اساس ضوابطی که وزارت ارشاد تدوین کرده ما باید با افرادی که ثبت نام نمی کنند، برخورد کنیم.

کانال ها و تلگرام در رصد پلیس فتاست
هادیانفر گفت: کانال ها و تلگرام در رصد پلیس فتاست و با همکاری که با تلگرام و سرورهای آن داریم فعالیت کانال های مجرم فیلتر می شود.

پایه ۶۶ درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد
وی تاکید کرد: از ۱۵۲پیام رسان دردنیا ۵۲پیام رسان در کشور فعال است که بر اساس آخرین مصوبه کارگروه مصادیق مجرمانه باید ۳۰مورد از این پیام رسان ها مسدود شوند. امروز در شبکه های اجتماعی فعال در موبایل، پایه ۶۶ درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد، ۲۰ درصد هم در اینستا و در واتس آپ کمتر از دو درصد جرایم داریم.

رئیس پلیس فتا گفت: باید سرور دسترسی در اختیار ما باشد در حالی که سرور تلگرام و واتس آپ و اینستاگرام در اختیار ما نیست و تمایلی به دسترسی دادن به ایران ندارند. در شورای عالی فضای مجازی به آنها فرصت داده ایم که امیدواریم تا سال آینده از ظرفیت های بومی خودمان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: امسال ۶۰ درصد جرایم فضای مجازی به برداشت های غیرمجاز برمی گردد و بیش از ۸۶ درصد از این پرونده ها به نتیجه رسیده است. آخرین پرونده در تهران بوده که هکر اطلاعات بانکی ۸۰۰ مشتری بانک را هک کرده بود. بانک خصوصی بود و فعلا در حال بررسی هستیم که آیا کارمندان بانک با آنها همکاری داشتند یا نه؟

۳۳۲۳ کانال در حوزه قماربازی شناسایی شدند
هادیانفر گفت: یک باند قماربازی آن لاین هم منهدم شد که ۲۳ میلیارد تومان کلاهبرداری و قماربازی داشت و تاکنون ۳هزار و ۳۲۳ کانال در حوزه قماربازی شناسایی شده اند. در داخل و خارج ۲۴۸ پرونده قضایی تشکیل شده و ۱۸۴ نفر دستگیر شده اند و پول ها بلوکه شده است.

وی تاکید کرد: رسانه باید با پلیس فتا بیشتر همکاری کنند. باید بررسی شود که بانک ها چرا به قماربازها درگاه می دهند. نامه زده ایم که درگاه های اینترنتی نظام مند شود.

۳ ترفند ساده که سرعت اینترنت را ۳ برابر می‌کنند

صرف‌نظر از این که شما در خانه باشید یا محل کار، داشتن یک اتصال اینترنت باثبات و سریع الزامی‎ است. مطمئنا همه ما اتفاق نظر داریم که کند شدن اتصال به اینترنت یا عدم ثبات در برقراری ارتباط واقعا عذاب‌آور بوده و حتی می‎تواند ضررهای مالی را به همراه داشته باشد. از طرفی با افزایش روزافزون دستگاه‎های مجهز و آماده استفاده اینترنت، حفظ سرعت و ثبات اتصال به اینترنت تا به این اندازه از اهمیت برخوردار نبوده است. ما در این مقاله راهکاری را به شما معرفی خواهیم کرد که بتوانید سرعت اتصال به اینترنت خود را تا سه برابر افزایش دهید.

تقریبا دیگر همه می‎دانند که با یک بار ریست کردن مودم یا روتر می‎توان به طور قابل ملاحظه‎ای سرعت اتصال به اینترنت را افزایش داد. بعضی مواقع نیز به سادگی با یک بار خاموش و روشن کردن روتر می‎توان خیلی از مشکلات اتصال را برطرف کرد.


در این موارد، توصیه شده است که قبل خاموش یا ریست کردن روتر از اطلاعات مربوط به لاگین به شبکه اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است کامپیوتر شما بعد از ریست مودم به این اطلاعات نیاز داشته باشد. اما مواردی هم هست که با به کار بردن این روش‎ها مشکل برطرف نخواهد شد. نگران نباشید، ما در این مقاله راهکاری را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید سرعت اتصال به اینترنت خود را تا سه برابر افزایش دهید.

کار را با قرار دادن روتر در فاصله‎ای دورتر از اشیا فلزی، یخچال یا مایکروویو شروع کنید، چرا که این اشیا می‎توانند سرعت و قدرت سیگنال روتر را کاهش دهند. در مرحله بعد سعی کنید تا حد امکان مودم یا روتر خود را نزدیک لپ‎تاپ، کامپیوتر یا تلفن همراه قرار دهید.


بعد از این که مودم یا روتر خود را نزدیک لپ‎تاپ یا کامپیوتر قرار دادید، باید اطمینان حاصل کنید که مودم یا روتر شما در بالاترین جای ممکن (از نظر ارتفاع) قرار گیرد. برای مثال، ارتفاع دو تا سه متری فاصله ایده‎الی است. سپس باید مطمئن شوید که مودم یا روتر شما تمیز است و گرد و خاک زیادی روی آن را نپوشانده است. شاید تعجب‌آور باشد اما در برخی مواقع گرد و خاک می‎تواند عامل کند بودن اتصال باشد.

سعی کنید حداقل دو بار در هفته مودم یا روتر را تمیز کنید. همچنین مودم یا روتر را در اتاقی که افراد زیادی در آن حضور دارند، قرار ندهید.


بر اساس اعلام متخصصان، یک شبکه وای‎فای در مکان‎هایی که آب زیادی در آن وجود داشته باشد کندتر کار می‎کند و ما می‎دانیم که ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است و این به این معنا است که هر چه افراد بیشتری در محوطه ارسال امواج وجود داشته باشند می‎تواند روی کیفیت ارسال و دریافت امواج تاثیر داشته باشد.


در پایان، اطمینان حاصل کنید که میکرو فیلترهای این دستگاه جدید باشند، زیرا با کهنه و فرسوده شدن آنها ممکن است مشکلاتی برای شبکه به وجود آید. بهتر است برای اطمینان خاطر هر شش ماه میکرو فیلترها را تعویض کنید.

آیفون ۷ قانونی در ایران چند؟

شرکت‌هایی که از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز ارائه خدمات پس از فروش آیفون را دریافت کرده بودند، گوشی آیفون ۷ را به صورت قانونی از گمرک وارد کشور کرده‌اند.‌

گوشی‌های آیفون ۷ با حافظه ۱۲۸ یکی از این شرکت‌ها از گمرک ترخیص شده‌اند و از امروز در بازار به صورت رسمی عرضه خواهند شد. قرار است حافظه‌های ۳۲ و ۲۵۶ گیگابایت و همچنین انواع آیفون ۷ پلاس در روزهای آینده از گمرک ترخیص شده و تا پایان هفته وارد بازار شوند.
بر اساس اطلاعاتی که از سوی یکی از این شرکت‌ها به خبرنگار زومیت اعلام شده است، این گوشی‌ها دارای ۱۲ ماه گارانتی هستند که اگر مشکلات نرم افزاری نباشد گوشی به صورت کامل تعویض می‌شود، البته ممکن است شرکت‌های دیگر خدمات دیگری نیز ارائه دهند.
این نوع خدمات مانند خدماتی است که اپل در مراکز خدمات پس از فروش خود در دنیا ارائه می‌دهد، خواهد بود، با این تفاوت که شرکت موردنظر هیچ ارتباط مستقیمی با شرکت اپل ندارد.
قیمت آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از مدیران این شرکت به خبرنگار زومیت داده،به شرح زیر است:
آیفون ۷ با حافظه ۳۲ گیگابایت:
مشکی: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

آیفون ۷ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت:

طلایی: ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان
رز گلد: ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان
مشکی: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
مشکی براق: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

آیفون ۷ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت:

نقره‌ای: ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
طلایی: ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
رز گلد: ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
مشکی: ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

آیفون ۷ پلاس با حافظه ۱۲۸ گیگابایت:

طلایی: ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
رز گلد: ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
مشکی: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۷ پلاس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت:

طلایی: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
رز گلد: ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
مشکی براق: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

این قیمت‌ها با محاسبه ۱۶ درصد محاسبات قانونی شامل مالیات ارزش افزوده، عوارض و تعرفه گمرکی است.

تا کنون ۱۱ مرکز ارائه خدمات گوشی‌های آیفون شرکت موردنظر تشکیل شده که در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، قائم‌شهر، ساری، گرگان، آمل، رشت، گنبد و تهران قرار دارد.

IMEI تمامی گوشی‌های آیفون ۷ که توسط شرکت مذکور وارد می‌شود در گمرک ثبت شده و در سامانه رجیستری قرار خواهد گرفت.

کلش آف کلنز فیلتر شد

دیجیاتو/ برخی از کاربران گزارش داده اند که بدون مشکل وارد بازی های بوم بیچ، کلش رویال، کلش آو کلنز و هِی دِی شده اند. با این حال اما مشکل برطرف نشده و گویا شاهد اختلال گسترده ای هستیم. کاربران با ISP های مختلف در حال حاضر موفق شده اند تا وارد برخی از بازی ها بشوند، این در حالی است که هنوز جمعیت گسترده ای از ساعت ها پیش دچار مشکل هستند و بدون نرم افزار تغییر آی پی نمی توانند به سرورها دسترسی پیدا کنند.

از ساعاتی پیش، دسترسی کاربران ایرانی به تمامی بازی های کمپانی سوپرسل از جمله کلش آو کلنز، کلش رویال و… قطع شده است و بدون استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی، کسی قادر به ورود به سرورهای بازی نیست.

بازتاب این خبر در انجمن های اینترنتی و بحث و گفتگوهای انجام شده نشان می دهد که گویا شرکت سوپرسل نقشی در بستن دسترسی کاربران ایرانی ندارد و این مشکل از داخل کشور ایجاد شده است. هنوز اما کمپانی سوپرسل در این رابطه اظهار نظر رسمی نداشته و هیچ مرجع دولتی داخلی نیز پیش از این هشدار قطع دسترسی کاربران ایرانی را نداده بود.

جالب آنجا است که کافه بازار و سوپرسل در حال حاضر با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند تا اندرویدی ها راحت تر بتوانند خریدهای درون برنامه ای را انجام دهند، اما ایجاد چنین مشکلی آن هم بدون هیچ هشداری کاملا غیر منتظره است.

پوکمون گو بازی دیگری بود که تابستان امسال مورد استقبال گسترده کاربران ایرانی قرار گرفت اما به دلایل مختلفی، نهادهای داخلی تصمیم به ممنوع اعلام کردن آن گرفتند و دسترسی کاربران را به آن بستند.

گرچه طی سال های اخیر صحبت های بسیاری در رابطه با مشکلات اجتماعی ایجاد شده توسط کلش آو کلنز بود اما تاکنون حرفی از قطع دسترسی و یا فیلتر شدن این بازی به میان نیامده بود. باید منتظر ماند و دید که آیا چنین اقدامی با نیت پیشین انجام شده یا یک اشتباه بوده است.